 |
|
… tager sit udgangspunkt i omsorgen for det enkelte barn.
Pædagogikken i Asgård tager udgangspunkt i det enkelte barn - og der er plads til alle. Vi møder barnet ” der hvor barnet er" og har - blandt mange andre ting, fokus på barnets sociale kompetencer og udvikling.
Pædagogikken er på dagsordenen i hverdagen. Ikke mindst i samværet med barnet/børnene - gennem de enkelte aktiviteter. Men den er også på personalemødernes dagsorden. Samarbejdet omkring børnene skal tage udgangspunkt i en fælles pædagogik, så de har let ved at forholde sig til denne.
Pædagogikken handler også om relationen til andre, som er tæt på børnene i hverdagen. Dette gælder ikke mindst samarbejdet med børnenes forældre og andre pårørende. Samarbejdet med indskolingens lærere og skolens ledelse, samt involvering af forældrene i disse samarbejder. Det er endvidere vigtigt, at vores pædagogiske faglighed indgår i tværfaglige samarbejder omkring børnene, når dette er påkrævet.
Det er vigtigt, at vi er bevidste omkring vores pædagogiske faglighed.
Det er vigtigt, at pædagogikken foregår i et sprog og en praksis, som er tilgængelig for alle, der skal involveres i samarbejdet omkring børnene/det enkelte barn.
|
|
|
|